Παράλληλο Σύστημα Μετάδοσης Ισχύος
Σε ένα παράλληλο υβριδικό το μονό ηλεκτρικό μοτέρ και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκονται τοποθετημένα έτσι ώστε να κινούν το όχημα και τα δύο ξεχωριστά ή και μαζί. Σε αντίθετη με την διάταξη διαχωρισμού της ισχύος τυπικά βρίσκεται τοποθετημένο μόνον ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Συνηθέστερα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, το ηλεκτρικό μοτέρ και το κιβώτιο ταχυτήτων συμπλέκονται με αυτόματα ελεγχόμενους συμπλέκτες. Για την ηλεκτρική κίνηση ο συμπλέκτης μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ανοικτός ενώ ο συμπλέκτης προς το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συμπλεγμένος. Ενώ στην λειτουργία με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ο κινητήρας και το μοτέρ λειτουργούν στις ίδιες στροφές.
Η δυνατότητα για την πρόσθεση της απόδοσης της ισχύος επιτρέπει την σχετικά μικρή διάσταση των μηχανών, χωρίς να πρέπει να γίνουν αποδεκτά τα μειονεκτήματα στις επιδόσεις της οδήγησης. Τα αναγκαία εξαρτήματα βρίσκονται διατεταγμένα σύμφωνα με την περιοχή της πιο συχνής εφαρμογής του κατασκευαστή.
Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι εφαρμογής. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να είναι απ’ ευθείας συνδεδεμένο με φλάντζα επάνω στον στροφαλοφόρο (στροφαλοφόρος – μίζα – εναλλάκτης) ή συνδεδεμένο με μία μετάδοση κίνησης με ιμάντα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και οι δύο πηγές μετάδοσης κίνησης μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδεδεμένες ή ξεχωριστά για να κινήσουν το όχημα. Επειδή στο σύστημα είναι ενσωματωμένο μόνον ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το όχημα δεν μπορεί να οδηγηθεί ηλεκτρικά όσο φορτίζεται η μπαταρία.
Το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να είναι είτε παραγωγικό είτε κινητήριο.
Η τοποθέτηση του ηλεκτρικού μοτέρ στην πλευρά της λήψης της κίνησης, δηλ. πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων απ’ ευθείας επάνω στον άξονα κίνησης, σημαίνει ότι μπορούν να παρακαμφθούν οι απώλειες της αποδοτικότητας του κιβωτίου ταχυτήτων.
Το πρώτο μαζικής παραγωγής παράλληλο υβριδικό είναι το Honda Insight.
Παράλληλη υβριδική μετάδοση κίνησης. (1) Κινητήρας εσωτερικής καύσης, (2) Ρεζερβουάρ, (3) Ηλεκτρικό μοτέρ/εναλλάκτης, (4) Αναστροφέας, (5) Μπαταρία
Ήπια παράλληλο υβριδικό
Αυτοί οι τύποι χρησιμοποιούν ένα γενικά συμπαγές ηλεκτρικό μοτέρ (συνήθως <20 kW) για να παρέχουν χαρακτηριστικά αυτόματου σταματήματος/εκκίνησης και να παρέχουν επιπλέον υποβοήθηση ισχύος κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης και για να παράγουν ρεύμα στην φάση της επιβράδυνσης (γνωστή και ως αναγεννητική πέδηση).
Παραδείγματα στον δρόμο περιλαμβάνουν τα Civic Hybrid, Honda Insight, Mercedes Benz S400 BlueHYBRID, BMW 7-Series hybrids, General Motors BAS Hybrids και το Smart fortwo με micro hybrid drive.