Περιοδική Συντήρηση

Η συντήρηση του Βενζινοκινητήρα είναι ίδια / παρόμοια με αυτήν ενός μη υβριδικού αυτοκινήτου. Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ως πρόσθετη απαίτηση του αντικατάσταση του ψυκτικού για τη Μονάδα Ελέγχου Ισχύος & Ηλεκτροκινητήρα / Γεννήτριας. Δεν υπάρχει περιοδική συστήματος του Συστήματος HV. Δεν απαιτείται απομόνωση του συστήματος υψηλής τάσης (HV) στη διάρκεια της Περιοδικής Συντήρησης.

Η επίδραση της τεχνολογίας των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στους τεχνίτες σήμερα είναι ελαχιστοποιημένη.

Οι λόγοι για αυτό είναι διπλοί:

  • Δεν απαιτείται περιοδική συντήρηση στο σύστημα HV ή στους μηχανισμούς
  • Η αξιοπιστία του συστήματος

Οι απαιτήσεις περιοδικής συντήρησης ακολουθούν τα συμβατικά προγράμματα χιλιομέτρων και ετησίων και περιλαμβάνουν όλους τους συνήθεις ελέγχους, επιθεωρήσεις και αντικαταστάσεις που εφαρμόζονται σε όλα τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα. Συνήθως δεν υπάρχει ανάγκη απομόνωσης κανενός συστήματος υψηλής τάσης ή κανενός εξαρτήματος HV κατά την εκτέλεση της περιοδικής συντήρησης των συμβατικών συστημάτων.

Παρατήρηση: Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να τηρούνται πάντα οι οδηγίες του κατασκευαστή.

  • Με μια εξαίρεση, σε κάποια συστήματα π.χ. Toyota η Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (αναστροφέας HV) και η Μονάδα Ηλεκτροκινητήρα / Γεννήτριας έχουν ένα αποκλειστικό σύστημα ψύξης. Η σχεδίαση του συστήματος είναι ίδια με αυτήν του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ανταλλαγή θερμότητας μεταξύ υγρού και αέρα, κυκλοφορία μέσω αντλίας, υπό πίεση) και η απαίτηση αντικατάστασης του ψυκτικού είναι ίδια με αυτήν του κινητήρα (π.χ. αρχική αλλαγή στα 160,000 km μετά κάθε 80,000km).

Εξειδικευμένη Υβριδική Διάγνωση

Σχετικά με τη διάγνωση βλαβών των υβριδικών συστημάτων θα πρέπει να αναλυθεί σε

  • Διάγνωση των ηλεκτρικών (πιθανών) προβλημάτων.
  • Κατανόηση των DTC.
  • Μελέτες Περιπτώσεων.

Για την εκπαίδευση υβριδικών οχημάτων οι περιοχές επικέντρωσης, σήμερα, είναι αυτές που εξασφαλίζουν την εξοικείωση με τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τη λειτουργία υβριδικών οχημάτων. Θέματα όπως ο θόρυβος κανονικής λειτουργίας από ηλεκτροκινητήρες, τους οποίους οι ιδιοκτήτες δεν έχουν ακούσει πάλι, απαιτούν εξηγήσεις από έναν επαρκή, γνώστη Τεχνικό.

Η αρχιτεκτονική των Κωδικών Βλαβών (DTC) είναι μοναδική και έχει λεπτομερή “Δεδομένα Ιστορικού Λειτουργίας”. Αυτό επιτρέπει σε έναν τεχνικό να αναλύσει τη λειτουργία του αυτοκινήτου και να εντοπίσει τυχόν ανωμαλίες που απλά μπορεί να οφείλονται στην αντικανονικότητα του οδηγού.

Επίσης η συγκέντρωση πληροφοριών από ένα πλήθος βλαβών “που έχουν προκληθεί” σε αυτοκίνητα ως μελέτες περιπτώσεων, μπορούν να βελτιώσουν τις δεξιότητές του κάθε τεχνίτη και τη γνώση του για το σύστημα.

image_print