BMW eDrive
Το BMW eDrive αποτελεί μια νέα εξέλιξη στο πλαίσιο της τεχνολογίας BMW Efficient Dynamics και αφορά την ηλεκτροκίνητη και υβριδική τεχνολογία της ΒΜW. Έτσι ο εντυπωσιακά ισχυρός ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται από την BMW, σε συνδυασμό με τις μπαταρίες υψηλής τάσης ιόντων λιθίου και την έξυπνη διαχείριση ενέργειας, διασφαλίζει οδηγική απόλαυση και υψηλή ενεργειακή απόδοση στο νέο BMW i3.
Ηλεκτροκινητήρας
Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 έχει διαμορφωθεί ιδανικά για χρήση εντός και αποδίδει 125 kW/170 PS με ροπή στρέψης 250 Nm. Όλη η ροπή στρέψης, όπως συνηθίζεται στους ηλεκτροκινητήρες, διατίθεται ήδη από το ρελαντί και δεν χρειάζεται να αναπτυχθεί μέσω της αύξησης του αριθμού στροφών κινητήρα, όπως γίνεται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό προσφέρει στο νέο BMW i3 μία ιδιαίτερα αυξημένη ευελιξία σε κάθε κατάσταση και αποτελεί εγγύηση για εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης: Από τα 0 στα 60 km/h επιταχύνει σε κάτω από τέσσερα δευτερόλεπτα, τα 100 km/h είναι γεγονός σε μόνο 7,2 δευτερόλεπτα (7,9 δευτερόλεπτα στην έκδοση με Range Extender). Το ίδιο εντυπωσιακή: Η σχεδόν αθόρυβη εμπειρία οδήγησης.
Ηλεκτρικός κινητήρας
Μπαταρία ιόντων λιθίου
Η τροφοδοσία ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα καθώς και όλων των περαιτέρω λειτουργιών του αυτοκινήτου γίνεται μέσω μιας ειδικά εξελιγμένης μπαταρίας ιόντων λιθίου που αποτελεί το νέο πρότυπο αναφορικά με την ενεργειακή απόδοση. Το εξελιγμένο σύστημα θέρμανσης/ψύξης της μπαταρίας υψηλής τάσης διασφαλίζει ότι η ενεργειακή ισχύς (και συνεπώς η αυτονομία του αυτοκινήτου) δεν επηρεάζεται από θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και συμβάλλει έτσι ουσιωδώς στην αύξηση της αποδοτικότητας και της διάρκειας ζωής των στοιχείων. Για την μπαταρία υψηλής τάσης δίνονται 8 χρόνια ή 100.000 km εγγύηση. (Για 70% της χωρητικότητας φόρτισης).
Μέσω του παραδιδόμενου καλωδίου φόρτισης, η επαναφορτιζόμενη μπαταρία φορτίζεται πλήρως ακόμη και εντός 8 ωρών. Με το προαιρετικά διατιθέμενο Wallbox Pure, η διάρκεια φόρτισης μειώνεται κατά περίπου 30%.
Αμάξωμα και ηλεκτρικά συστήματα μέρη αυτοκινήτου
Έξυπνη διαχείριση ενέργειας
Για να επιτευχθεί σε κάθε οδηγική κατάσταση μια ιδανική αυτονομία, κατά την εξέλιξη του BMW i3 δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην χαμηλή κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Έτσι, η θέρμανση εσωτερικού χώρου εξοικονομεί έως και 30% ρεύμα σε σύγκριση με μία συμβατική ηλεκτρική θέρμανση. Στον εσωτερικό και προαιρετικά ακόμη και στον εξωτερικό φωτισμό χρησιμοποιούνται LEDs οικονομίας.
Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα φρεναρίσματος μέσω του πεντάλ γκαζιού. Όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει τη λειτουργία ενός εναλλάκτη, ο οποίος επανατροφοδοτεί το ρεύμα που παράγεται από την κινητική ενέργεια στην μπαταρία υψηλής τάσης. Χάρη σε αυτή την ανάκτηση ενέργειας, παράγεται μία ροπή πέδησης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την αποτελεσματική επιβράδυνση του αυτοκινήτου και η οποία επιβραβεύει την ιδιαίτερα προνοητική οδήγηση.
Υψηλή ροπή – αυτονομία
Τα τελευταία χρόνια, πελάτες διένυσαν δοκιμαστικά πάνω από 20 εκατομμύρια χιλιόμετρα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα του BMW Group. Αυτά τα δεδομένα πέρασαν στην εξέλιξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης του BMW i3.
Ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης ενέργειας
Η υψηλή ροπή στρέψης του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται σε μια πολύ μεγάλη περιοχή αριθμού στροφών, επιτρέποντας έτσι το ομοιογενές «ξεδίπλωμα» της ισχύος. Το κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης διασφαλίζει ιδανική μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς και επιτρέπει στο BMW i3 να επιταχύνει, χωρίς καμία απώλεια ισχύος, μέχρι τα 150 km/h.
Διάγραμμα Ροπής – Στροφών κινητήρα
Μία φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι αναγκαία μόνο κάθε δύο έως τρεις μέρες – κάτι που σημαίνει ότι το νέο BMW i3 με αυτονομία 130-160 km διασφαλίζει με απόλυτη βεβαιότητα τις καθημερινές μετακινήσεις. Στο BMW i3 με Range Extender η αυτονομία φτάνει τα 240-300 km. Η δυναμική ένδειξη αυτονομίας δείχνει τους προορισμούς που μπορούν να επιτευχθούν άμεσα με τη μορφή ενός περιγράμματος περιφέρειας. Ανάλογα με τον προορισμό, το σύστημα υποβοήθησης αυτονομίας συνιστά την αλλαγή στο πρόγραμμα οδήγησης ECO PRO ή ECO PRO+, ώστε να αυξηθεί η ηλεκτρική αυτονομία κατά 30% έως και 200 km.
Φόρτιση
Μια πρωτοποριακή μορφή φόρτισης δίνει νέες προοπτικές στην ηλεκτρική μετακίνηση: το BMW i3 μπορεί να φορτίζεται με το Wallbox ή το καλώδιο φόρτισης όχι μόνο από το σπίτι αλλά και καθοδόν, καθώς διατίθεται ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός δημόσιων σημείων φόρτισης. Αυτές μπορεί να τις βρίσκει το BMW i3 πολύ απλά με τις πρωτοποριακές υπηρεσίες ConnectedDrive, όπως η πλήρως δικτυωμένη πλοήγηση BMW i Navigation με δυναμική ένδειξη αυτονομίας και στηλών φόρτισης.
Μπρίζα φόρτισης
Τεχνικά στοιχεία
- Κατανάλωση
Κατανάλωση ενέργειας BMW eDrive σε kWh/100 km – 12.9
Εκπομπές CO2 σε g/km – 0
Ενεργειακή απόδοση (με Range Extender: αποδοτικότητα CO2)
- Αυτονομία και διάρκεια φόρτισης
Ηλεκτρική αυτονομία σε km – 190
Μέση ηλεκτρική αυτονομία σε km – 130-160
Μέγιστη συνολική αυτονομία (αποδοτικότερη οδήγηση) σε km – 190
Χωρητικότητα μπαταρίας ιόντων λιθίου σε kWh – 18.8
Ταχεία φόρτιση, π.χ. σταθμός ταχείας φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα: DC, 125 A, 50 kW (80 %) – Κάτω από 30 min.
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας υψηλής τάσης σε h, στα 16 A (80%) – 6-8
- Βάρος
Βάρος κενό EU σε kg (EU) – 1,195/1,270
Μέγ. επιτρεπόμενο βάρος σε kg – 1,620
Επιτρεπόμενο φορτίο σε kg – 425
Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα μπροστά/πίσω σε kg – 750/910
- BMW eDrive
Ηλεκτροκινητήρας: Ισχύς σε kW – 125
Ηλεκτροκινητήρας:
Μέγ. ροπή σε Nm – 250
- Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, σε km/h – 150
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε δευτ. – 7.2
Επιτάχυνση 80 – 120 km/h σε δευτερόλεπτα – 4.9
Φόρτιση στο σπίτι αλλά και καθ’ οδόν, το ίδιο απλή με τον ανεφοδιασμό καυσίμου