Εξελίξεις Τεχνολογίας Υβριδικών & Ηλεκτρικών οχημάτων
Οι όλο και περισσότερο αυξανόμενες απαιτήσεις προστασίας του περιβάλλοντος, η οικονομία καυσίμου και ο ανταγωνισμός, οδηγούν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε μία κούρσα τεχνολογικής κορύφωσης. Νέες εξελίξεις, καινοτομίες και βελτιώσεις κάνουν την εμφάνισή τους στα ολοένα αυξανόμενα υβριδικά οχήματα.
Το Hyundai Elantra LPI Hybrid – υβριδικό με κινητήρα (LPG)
Το Hyundai Elantra LPI Hybrid παρουσιάστηκε το 2009 στην Έκθεση Αυτοκινήτων της Σεούλ και οι πωλήσεις άρχισαν στην εγχώρια αγορά της Νότιας Κορέας τον Ιούλιο του 2009. Το Elantra LPI (Liquefied Petroleum Injected) είναι το πρώτο στον κόσμο υβριδικό όχημα που κινείται με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης κατασκευασμένο να λειτουργεί με υγροποιημένο αέριο (LPG) σαν καύσιμο. Το Elantra PLI είναι ένα ήπια υβριδικό και το πρώτο υβριδικό που υιοθέτησε εξελιγμένες μπαταρίες πολυμερών λιθίου (Li-Poly). Το Elantra LPI Hybrid αποδίδει μία διαβάθμιση οικονομίας καυσίμου 41,9 μιλίων ανά γαλόνι ΗΠΑ (5,61 L/100 Κm, 50,3 mpg-imp) και εκπομπές CO2 99 g/km για να χαρακτηριστεί σαν Όχημα Εξαιρετικά Υπέρ Χαμηλών Εκπομπών (SULEV). Η Hyundai είχε προγραμματίσει την παρουσίαση του Hyundai Sonata Hybrid του 2011 στο τέλος του 2010.
Hyundai Elantra LPI Hybrid – υβριδικό με κινητήρα (LPG)
Mercedes-Benz S400 BlueHybrid
Η Mercedes-Benz S400 BlueHybrid του 2010 είναι το πρώτο HEV που χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η Mercedes-Benz S400 BlueHybrid παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτων του Σικάγο του 2009 και οι πωλήσεις ξεκίνησαν στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2009. Το S400 BlueHybrid είναι ένα ήπια υβριδικό και το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που υιοθέτησε μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η υβριδική τεχνολογία στο S400 αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Daimler AG και την BMW. Η ίδια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται στο BMW ActiveHybrid 7, αναμένεται να προχωρήσει για πωλήσεις στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη στα μέσα του 2010.
Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, σύστημα συσσωρευτών και αυτόματης μετάδοσης
Ηλεκτρικός κινητήρας Mercedes-Benz S400 BlueHybrid
Η BMW X6 ActiveHybrid
BMW ActiveHybrid X6
Τον Δεκέμβριο του 2009 η BMW ξεκίνησε τις πωλήσεις του πλήρους υβριδικού BMW ActiveHybrid X6, Η BMW X6 ActiveHybrid είναι αδιαμφισβήτητα το ποιο δυνατό υβριδικό αφού αποδίδει 480 hp, με την ροπή του να φτάνει τα 260 κιλά. Τα 400 άλογα παράγονται από τον 4.4 λίτρων V8 turbo κινητήρα ενώ τα υπόλοιπα από 2 σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μπαταρίες λιθίου 2.4 ΚWh.
Ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με τους 2 ηλεκτροκινητήρες μέσω ενός “διπλού” ενεργού κιβωτίου με 4 συμπλέκτες. Στις χαμηλές ταχύτητες λειτουργεί μόνο ο ένας ηλεκτροκινητήρας ενώ όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς ξεκινά ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αυτή η δυνατότητα κάνει το X6 ActiveHybrid “πλήρως υβριδικό” αυτοκίνητο αφού μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως 60 χλμ αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για απόσταση περίπου 2.5 χιλιομέτρων.
Ενεργό σύστημα μετάδοσης δύο λειτουργιών. Αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία επιτρέπει τη συνδυασμένη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με τις συνθήκες. Διαθέτει δύο διαφορετικές λειτουργίες μετάδοσης: η μία παρέχει τη μέγιστη ροπή για τις επιταχύνσεις και την κίνηση με χαμηλές ταχύτητες. Η άλλη είναι βελτιστοποιημένη για τις υψηλότερες ταχύτητες και τις ξαφνικές επιταχύνσεις, π.χ. στις προσπεράσεις. Το ενεργό σύστημα μετάδοσης δύο λειτουργιών εξασφαλίζει την κορυφαία απόδοση και τη μέγιστη οικονομία του BMW Concept X6 ActiveHybrid σε όλες τις ταχύτητες.
1. Πλήρης υβριδικό 2λειτουργιών κυβώτιο ταχυτήτων
2. Ηλεκτρονικά ελέγχου και ισχύος
3. Μπαταρία υψηλής απόδοσης
4. Υψηλής απόδοσης κινητήρας εσωτερικής καύσης
Το υβριδικό Honda CR-Z
Οι πωλήσεις του Honda CR-Z του 2011 ξεκίνησαν στην Ιαπωνία τον Φεβρουάριο του 2010 και τον Αύγουστο του 2010 στις ΗΠΑ, κάνοντάς το τρίτο υβριδικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Honda στην αγορά. Το CR-Z προγραμματίζεται να παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή αγορά επίσης μέσα στο 2010. Το CR-Z θα κινείται από το υβριδικό σύστημα IMA. Αυτό απαρτίζεται από έναν κινητήρα i-VTEC, κυβισμού 1,5 λίτρων, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ιπποδύναμη αγγίζει τους 124 ίππους, ενώ η ροπή τα 17,7 kgm και τα νούμερα αυτά θα περνούν στους κινητήριους τροχούς μέσω του μηχανικού κιβωτίου των 6 σχέσεων. H Honda αναφέρει επίσης ότι η κατανάλωση καυσίμου θα είναι μόλις 5 lt/100 Κm ενώ οι εκπομπές CO2 117 gr/Κm.
Το υβριδικό Honda CR-Z του 2011 παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010
Toyota
Η Toyota ανακοίνωσε σχέδια για να προσθέσει υβριδικές μεταδόσεις κίνησης σε δέκα νέα υβριδικά μοντέλα μεταξύ του 2009 και του 2012 και αναμένει να πωλεί παγκοσμίως ένα εκατομμύριο υβριδικά ανά χρόνο στην αρχή αυτής της δεκαετίας. Δύο από τα τελευταία αυτοκίνητα concept της Toyota είναι το Prius Custom Plus Concept και το Toyota FT-CH (Future Toyota Compact Hybrid). Το Prius Custom Plus είναι μία τροποποίηση του Toyota Prius και εμφανίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο του 2010.
Το Toyota Auris Hybrid του 2011 είναι το πρώτο υβριδικό ηλεκτροκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο Burnaston της Toyota Manufacturing UK (TMUK). Το Auris Hybrid του 2011 μοιράζεται την ίδια μετάδοση κίνησης με το Prius και η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 3,8 l/100 Km.
Το Toyota Auris Hybrid του 2011
Touareg Hybrid
Η Volkswagen ανακοίνωσε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 την παρουσίαση του Touareg Hybrid του 2012, που είναι προγραμματισμένη για το 2011. Η VW ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την παρουσίαση πετρελαιοκίνητων – ηλεκτροκίνητων υβριδικών εκδόσεων των πιο δημοφιλών μοντέλων της μέσα στο 2012, ξεκινώντας από το νέο Jetta, και ακολουθούμενο από το Golf Hybrid μέσα στο 2013 μαζί με υβριδικές εκδόσεις του Passat.
Touareg Hybrid, διάγραμμα μετάδοσης ροής ισχύος
Peugeot 3008 Hybrid4
Το νέο Peugeot 3008 Hybrid4
Η Peugeot παρουσίασε επίσημα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα.
Το νέο 3008 Hybrid4, θα κινείται από έναν κινητήρα Diesel 2 λίτρων, με απόδοση 163 ίππων, και ο οποίος θα μεταφέρει την παραπάνω ισχύ μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου 6 ταχυτήτων στους εμπρός τροχούς.
Ταυτόχρονα, ένας συμπαγής σε μέγεθος ηλεκτροκινητήρας, με μέγιστη απόδοση 37 ίππων, θα έχει την ικανότητα να μεταφέρει κάτι παραπάνω από 200 Nm ροπής στους πίσω τροχούς. Έτσι, το νέο 3008 Hybrid4 ανάλογα με το πρόγραμμα επιλογής λειτουργίας των κινητήριων θα αποδίδει συνδυασμένη ισχύ 200 ίππων και ροπή της τάξης των 500 Nm (200 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα + 300 Nm από τον 2λιτρο κινητήρα).
Xαρακτηριστικά του Peugeot 3008 HYbrid4
Τόσο η ενέργεια που παράγεται όσο και εκείνη που ανακτάται μέσω της πέδησης, αποθηκεύεται στους συσσωρευτές νικελίου μετάλλου του υβριδίου. Οι συσσωρευτές βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης και το βάρος τους φτάνει τα 120 κιλά.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νεου 3008 HYbrid4 εντυπωσιάζουν καθώς η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,8 λιτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 99 γρ/χλμ. Επίσης η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,8 δεύτερα και η τελική φτάνει τα 209 χλμ./ωρα. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και στην αντίστοιχη έκδοση του νέου Peugeot 508.
Μέρη υβριδικού οχήματος Peugeot 3008
Volkswagen Cross Coupe, ένα ακόμα Diesel Υβριδικό
Volkswagen Cross Coupe, ένα Diesel Υβριδικό
Το VW Cross Coupe TDI plug-in φαίνεται έτοιμο για παραγωγή, ήδη η αγορά Diesel παρέχει υβριδικά προϊόντα. Το VW Cross Coupe κατασκευάζεται από την εταιρεία με την νέα τεχνολογία Modular Transverse Matrix ή ΜQB (Modularer Querbaukasten). Αφορά μια πολύ σημαντική αρχιτεκτονική αμαξώματος, η οποία θα εφαρμοστεί στα περισσότερα μοντέλα της VW Group. Ορισμένοι παράμετροι σχεδιασμού είναι τυποποιημένοι σε όλη την σειρά μοντέλων και εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της θέσης τοποθέτησης των κινητήρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Το Cross Coupe τα έχει όλα:
- Οικονομία, παρά τα 1.858 κιλά που ζυγίζει έχει κατανάλωση 1,8 λίτρα/100 χιλμ.
- Εκπομπές ρύπων μόλις 46 γραμμάρια /χιλμ. ενώ επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα πριν από την τελική ταχύτητα των 220 χλμ/ώρα. Αυτό το αποτέλεσμα έρχεται από τον κινητήρα EA288 με ροπή στα 400 Νm στις 1,750 στρ./λεπτό, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια περαιτέρω ροπή στα 180 Νm στον εμπρός άξονα και 270 Νm στο πίσω άξονα.
- Στην ηλεκτρική λειτουργία, όπου ο TDI είναι αποσυνδεδεμένος από το σύστημα μετάδοσης και το εξατάχυτο DSG είναι ενεργοποιημένο, το Cross Coupe προσφέρει τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα και το όχημα είναι σε θέση να καλύψει μια απόσταση 45 χιλιομέτρων.
Η Ηλεκτρική κίνηση
Το SUV έχει διαμορφωθεί να προσφέρει δύο διαφορετικές μορφές οδήγησης, ενώ βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία: Οδήγηση πόλης, όπου κινεί το όχημα μόνο ο οπίσθιος ηλεκτροκινητήρας για μεγιστοποίηση του βεληνεκούς αυτονομίας και Σπορ στην οποία λειτουργούν και οι δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και ένα δυναμικά ενισχυμένο στυλ οδήγησης. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, που αποτελείται από οκτώ συστοιχίες. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 9.8kWh και έχει τοποθετηθεί στον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα λειτουργούν στα 370V, και είναι ενσωματωμένα στο μπροστινό μέρος του κινητήρα. Επιτηρούν την διαχείριση της ροής της υψηλής τάσης και της ενέργειας προς και από τη μπαταρία καθώς και τους ηλεκτροκινητήρες. Το δωδεκάβολτο ηλεκτρικό σύστημα δέχεται ενέργεια μέσω ενός μετατροπέα DC/DC. Για να φορτιστεί η μπαταρία μέσω του Diesel κινητήρα EA288, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία φόρτισης του Cross Coupe, απλά πατώντας ένα κουμπί δίπλα στο λεβιέ ταχυτήτων.
Κινητήρες ΤDI
Οι κινητήρες TDI στην MQB πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμοι σε έκδοση 1.6-λίτρων και 2-λίτρων, και θα εκτείνονται σε ιπποδύναμη από 89 έως 187 bhp, η τελευταία είναι η ιπποδύναμη που θα προσφέρεται στο Cross Coupe.
Υβριδική & Ηλεκτρική τεχνολογία Volkswagen
Η Volkswagen έχει σημαντική ιστορία στην κατασκευή υβριδικών με κινητήρες Diesel. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η γερμανική εταιρεία πραγματοποιεί για πρώτη φορά δοκιμές με συμμετοχή 40 πετρελαιοκίνητων ατμοσφαιρικών υβριδικών αυτοκίνητών Golf, ώστε να καταλήξει στο ότι το κόστος ανάπτυξης ενός τέτοιου οχήματος για την παραγωγή ήταν πολύ υψηλό. Στη συνέχεια, πριν από πέντε περίπου χρόνια παρουσίασε ένα Golf TDI υβριδικό με κινητήρα Diesel, ηλεκτροκινητήρα και εφτατάχυτο κιβώτιο. Οι διαφορές κλειδί ανάμεσα σε εκείνο το Golf και στο Cross Coupe είναι ότι το Golf αποτελούνταν από έναν 3 κύλινδρο κινητήρα diesel, έναν ηλεκτροκινητήρα και βαριά στοιχεία μπαταρίας τύπου νικελίου τα οποία ήταν τοποθετημένα στον οπίσθιο αποθηκευτικό χώρο του οχήματος. Το αποτέλεσμα ήταν η συνολική ροπή να είναι 180Νm στις 2.200 rpm με ιπποδύναμη 94 Hp συνδυαστικά και από τους 2 κινητήρες. Η κατανάλωση βρισκόταν στα 3,4 λίτρα /100 χιλμ ενώ οι εκπομπές CO2 υπολογίστηκαν σε 89 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά υβριδικού οχήματος
Η αγορά το 2014
Πλέον σχεδόν όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν εμπλακεί σε έναν αγώνα δρόμου δείχνοντας ξεκάθαρα ότι το μέλλον ανήκει στην οικονομία καυσίμου με μηδενικά όρια εκπομπών. Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία ακολουθώντας τα Αυστηρότατα Αμερικανικά όρια με τα όρια εκπομπών Euro 6 πλέον σηματοδοτεί και αυτή το επόμενο αυστηρότερο όριο. Αυτό πλέον δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο εκτός από την Ηλεκτροκίνηση. Σε αυτήν φυσικά συμπεριλαμβάνονται και τα plug-in υβριδικά που θα δούμε τι ακριβώς είναι.
Σήμερα πρώτη η BMW με το i3 έχει αρχίσει την εισαγωγή και έχει ήδη πωλήσει 40 οχήματα χωρίς καλά καλά να έχει ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο των φορτιστών και χωρίς ουσιαστικά ένα τέτοιο δίκτυο.
Η εταιρεία που πίστεψε σε αυτή την επένδυση μάλλον φαίνεται να δικαιώνεται από τις πρώτες πωλήσεις. Δείτε σχετικό video κατασκευής ενός BMW i3 (1,5 ώρες).
Αμιγώς και άλλα ηλεκτρικά στη χώρα μας αναμένονται από το Σεπτέμβριο του 2014, αφού η πρόσφατη απαλλαγή του Ειδικού φόρου πολυτελείας με τον οποίο επιβαρύνονταν πλέον δεν ισχύει…και το σκηνικό στην αγορά του αυτοκινήτου θα αλλάξει άρδην. Υβριδικά οχήματα λοιπόν. Ο προάγγελος των αμιγώς ηλεκτρικών Οχημάτων.