Γενικά Μέτρα Ασφάλειας Κατά την Εκτέλεση Εργασιών

Γενικά Μέτρα Ασφάλειας Κατά την Εκτέλεση Εργασιών

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα λειτουργούν κάτω από υψηλές τάσεις ρεύματος σημαντικά επικίνδυνες για τους τεχνίτες. Εκτός από τη συμβατική μπαταρία 12 Volt οξέος μολύβδου που τροφοδοτεί τα βοηθητικά ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, τα περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν μπαταρίες υψηλής τάσης. Οι περισσότερες από αυτές τις συστοιχίες μπαταριών HV (High Voltage) αποτελούνται από μια σειρά μικρότερων μπαταριών που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους και μπορούν να αναπτύξουν ένα υψηλότερο θανατηφόρο ποσοστό τάσης. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν ο τεχνίτης να γνωρίζει και να εφαρμόζει τα απαιτούμενα μέτρα ασφάλειας, τόσο τα γενικά όσο και τα ειδικά μέτρα ασφάλειας.

Κίνδυνοι από την ηλεκτροπληξία. Η σοβαρότητα των επιπτώσεων της ηλεκτροπληξίας εξαρτάται από την ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος και τη χρονική διάρκεια που αυτό διαρρέει το σώμα. Έτσι, για παράδειγμα, 0,1Α (αμπέρ) για 2 δευτερόλεπτα μπορεί να είναι θανατηφόρα. Η ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος που μπορεί κάποιος να αντέξει διατηρώντας τον μυϊκό έλεγχο του χεριού του, είναι λιγότερο από 10mA (χιλιοστά του Αμπέρ). Ένταση ρεύματος πάνω από αυτή την τιμή μπορεί να παραλύσει τους μύες. Αυτός στον οποίο συμβαίνει αυτή η κατάσταση «παράλυσης» δεν μπορεί πλέον να αφήσει το εργαλείο, το σύρμα, ή όποιο άλλο αντικείμενο κρατά. Για την ακρίβεια είναι πιθανό να σφίξει ακόμα πιο έντονα τα αντικείμενα που κρατά, με αποτέλεσμα να εκτεθεί περαιτέρω στο ηλεκτρικό ρεύμα που προκαλεί την ηλεκτροπληξία. Συνεπώς, χειριζόμενα με τα χέρια εργαλεία που μπορούν να προκαλέσουν ηλεκτροπληξία, είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνα.

Ο πίνακας που ακολουθεί δείχνει τι συμβαίνει συνήθως για διάφορες τιμές έντασης ρεύματος (διάρκειας 1 δευτερολέπτου). Αύξηση του χρόνου έκθεσης αυξάνει τους ενδεχόμενους κινδύνους.

Επιπτώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος* στον ανθρώπινο οργανισμό

Ένταση ρεύματος Αντίδραση
1 mA Αμυδρό μυρμήγκιασμα
5 mA Ενοχλητικό αλλά όχι επώδυνο αίσθημα, ανεκτό από τους περισσότερους ανθρώπους. Τραυματισμοί όμως είναι δυνατό να προκληθούν από έντονες ακούσιες κινήσεις.
6-25 mA (γυναίκες)**
9-30 mA (άνδρες)
Επώδυνο αίσθημα. Χάσιμο του μυϊκού ελέγχου. Είναι δυνατό να προκληθεί ακούσια μυϊκή σύσπαση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αφήσουν αντικείμενα που πιθανόν κρατούν.
50-150 mA Ιδιαίτερα επώδυνο αίσθημα, αναπνευστική ανακοπή, εντονότατες μυϊκές συσπάσεις. Οι προσαγωγοί μύες συσπώνται, ενώ οι απαγωγοί εκτείνονται βίαια. Πιθανότητα θανάτου.
1-4.3 A Κοιλιακή μαρμαρυγή (διαταράσσεται η καρδιακή λειτουργία). Μυϊκές συσπάσεις, καταστροφή νεύρων. Πιθανός θάνατος.
10 A Η καρδιά σταματά, σοβαρά εγκαύματα, θάνατος σχεδόν βέβαιος.
*0ι επιπτώσεις αναφέρονται σε τάσεις μικρότερες των 600ν. Υψηλότερες τάσεις επιφέρουν επιπλέον σοβαρά εγκαύματα.
**Οφείλεται σε διαφορές στο μυϊκό και λιπώδη ιστό μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Κίνδυνος:

Όταν λειτουργεί ο κινητήρας, διατηρήστε την περιοχή εργασιών ΚΑΛΑ ΑΕΡΙΖΟΜΕΝΗ ή συνδέστε ένα σύστημα απαγωγής καυσαερίων του κτηρίου στο σύστημα της εξάτμισης του κινητήρα. Οι κινητήρες παράγουν μονοξείδιο του άνθρακα, ένα άοσμο, δηλητηριώδες αέριο που προκαλεί αργούς χρόνους αντίδρασης και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Προειδοποίηση:

Όταν εργάζεστε σε αγωγούς υδραυλικών υγρών ή καυσίμων, υγρά υπό πίεση μπορεί να διαφύγουν και να δημιουργηθεί μια επικίνδυνη κατάσταση. Να έχετε επαρκή εξαερισμό και να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν σπινθήρες ή πιθανότητα παρουσίας σπινθήρων που μπορεί να προκαλέσουν ανάφλεξη των αναθυμιάσεων.

Να φοράτε εξοπλισμό προστασίας των ματιών σας εγκεκριμένο από το American National Standards Institute (ANSI) κατά τον έλεγχο ή επισκευή των αυτοκινήτων. Αντικείμενα που εκτοξεύονται από τα περιστρεφόμενα εξαρτήματα του κινητήρα ή τα υγρά υπό πίεση που διαφεύγουν μπορεί να προκαλέσουν τον τραυματισμό κάποιου ανθρώπου.

Τραβήξτε το χειρόφρενο και τακάρετε τους τροχούς πριν ελέγξετε ή επισκευάσετε ένα αυτοκίνητο. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να τακάρετε τους τροχούς στα μπροστοκίνητα αυτοκίνητα γιατί το χειρόφρενο δεν συγκρατεί τους κινητήριους τροχούς. Μην οδηγείτε το αυτοκίνητο και λειτουργείτε το εργαλείο διάγνωσης ταυτόχρονα. Οποιαδήποτε απόσπαση της προσοχής μπορεί να προκαλέσει ένα ατύχημα. Ένα άτομο πρέπει να χειρίζεται το εργαλείο διάγνωσης και ένα άλλο άτομο να οδηγεί το αυτοκίνητο.

Να διατηρείτε επαρκή απόσταση γύρω από τα κινούμενα εξαρτήματα ή τους ιμάντες στη διάρκεια του ελέγχου. Τα κινούμενα εξαρτήματα και οι ιμάντες μπορούν να παγιδεύσουν τον ρουχισμό, μέρη του σώματός σας, ή τον εξοπλισμό ελέγχου και να προκληθεί σοβαρή ζημιά ή τραυματισμό κάποιου ατόμου.

Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων περιέχουν θειϊκό οξύ και παράγουν εκρηκτικά αέρια που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό. Για να αποφύγετε την ανάφλεξη των αερίων, να κρατάτε πάντα τα αναμμένα τσιγάρα, τους σπινθήρες, τις φλόγες, και άλλες πηγές ανάφλεξης μακριά από τη μπαταρία. Εάν χρησιμοποιείτε τη μπαταρία ως πηγή ενέργειας, συνδέστε το ΚΟΚΚΙΝΟ (+) κροκοδειλάκι της μπαταρίας στον θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου και συνδέστε το ΜΑΥΡΟ (-) κροκοδειλάκι της μπαταρίας σε μια καλή γείωση μακριά από τη μπαταρία.

Ανατρέξτε στο βιβλίο επισκευής του αυτοκινήτου και εφαρμόστε όλες τις διαδικασίες διάγνωσης και τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας.

  • Εάν δεν το κάνετε αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να είναι φούσκωμα του αερόσακου, τραυματισμός κάποιου ατόμου, ή διαφορετικά να προκύψουν αχρείαστες επισκευές του συστήματος αερόσακων.
  • Σημαντικό: Για να αποφύγετε τυχόν ζημιά στο εργαλείο διάγνωσης ή τη δημιουργία λανθασμένων δεδομένων, βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη και ότι η σύνδεση στο DLC του αυτοκινήτου είναι καθαρή και ασφαλής.

image_print