Νέα Τεχνολογία

Αντί του κινητήρα 3-κυλίνδρων 1,0 λίτρου του Insight, τo Civic IMA χρησιμοποιεί ένα κινητήρα 4-κυλίνδρων 1,3 λίτρων τεχνολογίας i-DSI, παρόμοια με αυτήν που χρησιμοποιείται στο νέο Honda Jazz. Επίσης χρησιμοποιεί έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα πολυάριθμα ηλεκτρικά συστήματα έχουν συνδυαστεί, έτσι ώστε να έχουν μειωμένο βάρος και μέγεθος. Η τεχνολογία i-DSI, με τη μικρή κατανάλωση καυσίμου και τη μεγάλη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές κινητήρα, είναι κατάλληλη για μια εφαρμογή IMA. Οι συμπαγείς διαστάσεις της σημαίνουν ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων είναι μικρότερος σε μήκος από τον κανονικό βενζινοκινητήρα του Civic, επιτρέποντας την τοποθέτηση του ηλεκτροκινήτηρα ανάμεσα στο κινητήρα και την μετάδοση, καταλαμβάνοντας τον ίδιο χώρο. Το ολικό μήκος του κινητήρα ΙΜΑ είναι 575cm, ελαφρά στενότερος από το συμβατικό Civic. Ο κινητήρας του ΙΜΑ συνεργάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το σύστημα ΙΜΑ 2ης γενιάς του Civic προσδίδει αυξημένη απόδοση ισχύος και παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία σχεδιασμού όταν συγκρίνεται με αυτήν του Honda Insight. Επιπλέον, οι μπαταρίες IMA και τα σχετικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν τον ελάχιστο δυνατό χώρο, εξασφαλίζοντας αυξημένες αποθηκευτικές δυνατότητες σε σημείο που να χωρούν 2 βαλίτσες και ένα καροτσάκι μωρού. Ο εξαιρετικά λεπτός ηλεκτροκινητήρας DC ΙΜΑ (χωρίς ψήκτρες) αποδίδει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ισχύος για ένα ηλεκτρικό μοτέρ, επιτυγχάνοντας 30% μεγαλύτερη ροπή από αυτή του Insight – χωρίς οποιαδήποτε αύξηση στο μέγεθος, με αιχμή ισχύος, 62 Nm στις 1000 στροφές /λεπτό.

“Λεπτός” ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη

Άλλες σημαντικές βελτιώσεις του συστήματος IMA που περιλαμβάνονται είναι:

  • Νέα μέθοδος περιέλιξης στο μοτέρ με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη πυκνότητα των καλωδίων.
  • Νέα έξυπνη ηλεκτρική μονάδα ισχύος (IPU) συνεργαζόμενη με τον επεξεργαστή ελέγχου ισχύος (PCU) και το πακέτο μπαταριών, το οποίο οδηγεί σε μια μείωση 42% του συνολικού όγκου.
  • Μέσα στην IPU ο συνδυασμός του inverter και του pre-driver οδηγεί σε μια εξοικονόμηση βάρους 28% και μια εξοικονόμηση όγκου 39%.
  • Η επικάλυψη του inverter από σιλικονούχο υλικό υψηλής πυκνότητας και αντοχής συμβάλλει σε 25% λιγότερη απώλεια θερμότητας.
  • Ένα νέο σύστημα ψύξης που συνδυάζει δύο ανεμιστήρες, το οποίο καταναλώνει 85% λιγότερη ενέργεια για να ψύξει την μπαταρία και την PCU, με αποτέλεσμα μια μείωση βάρους 32% και μια μείωση όγκου 20%.
  • Μονάδα μπαταριών μειωμένης αντίστασης και με ελάχιστες ενεργειακές απώλειες, προσδίδει πυκνότητα ισχύος κατά 23%. Περισσότερα σημεία συγκόλλησης μεταξύ των βάσεων στήριξης των πόλων και των συλλεκτών συμβάλλουν σε αυτήν την βελτίωση.
  • Η μονάδα μπαταριών έχει μειωμένο όγκο κατά 30% και βάρος κατά 6%.

Σύστημα αποκοπής κυλίνδρων μέσω VTEC

Ο στόχος της αναπαραγωγής ενέργειας κατά το φρενάρισμα είναι να ληφθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, συνεπώς ο κινητήρας πρέπει να προβάλει όσο το δυνατόν λιγότερη αντίσταση. Σε ένα παραδοσιακό κινητήρα, η δράση υποπίεσης – πίεσης, των εμβόλων εντός των κυλίνδρων θα δημιουργεί μία αντίσταση κίνησης (φρενάρισμα κινητήρα). Το Civic IMA χαρακτηρίζεται από ένα σύστημα αποκοπής κυλίνδρων, που μειώνει αποτελεσματικά την αναρρόφηση του αέρα στον κινητήρα κλείνοντας τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής μέχρι και σε τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους επιτρέποντας στα έμβολα να κινηθούν πιο ελεύθερα μέσα στους κυλίνδρους, και κατά συνέπεια η γεννήτρια εκμεταλλεύεται τη μέγιστη αντίσταση (αντί του κινητήρα), με αποτέλεσμα να παραχθεί περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Δηλαδή αντί η κινητική ενέργεια να μετατραπεί σε θερμική, μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Το σύστημα χρησιμοποιεί την τεχνολογία Honda VTEC (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός και βύθιση βαλβίδων) για να κλείσει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής μέχρι και στους 3 από τους 4 κυλίνδρους σε στροφές κινητήρα τόσο χαμηλές, που μπορούν να φτάσουν και τις 1000 στροφές /λεπτό.

Οκτώ μονάδες ανάφλεξης στον κινητήρα Σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων βενζινοκινητήρα

Αυτόματο σβήσιμο στο ρελαντί

Ο βενζινοκινητήρας σβήνει αυτόματα κατά τη διάρκεια στάσεων κάτω από τις περισσότερες περιστάσεις και χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα για να ξαναξεκινήσει. Το αυτόματο σβήσιμο στο ρελαντί δεν ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια των πρώτων λεπτών της εκκίνησης του κινητήρα καθώς και εάν το αυτόματο σύστημα κλιματισμού χρησιμοποιείται στη λειτουργία ψύξης και η επιλογή “Economy mode” δεν έχει επιλεχθεί.

Άξονας ζυγώθρων HONDA CIVIC IMA

Ηλεκτρονικές ενδείξεις οργάνων

  • Αναλογικό ταχύμετρο με μεγάλους αριθμούς.
  • Αναλογικό στροφόμετρο με μεγάλους αριθμούς.
  • Ένδειξη αλλαγής: Δείχνει το σωστό χρόνο αλλαγής ταχύτητας για τη μέγιστη οικονομία.
  • Auto Stop: Όταν κινητήρας σβήνει αυτόματα, χρησιμοποιώντας το σύστημα σταματήματος στο ρελαντί, θα ανάψει η ένδειξη “AUTO STOP”.
  • Ενδεικτικές λυχνίες: Πίεσης λαδιού, χαμηλού καυσίμου (ρεζέρβα), SRS, EPS, IMA, χειροφρένου και μπαταρίας.
  • Χιλιομετρητής με δύο χιλιομετρητές ταξιδιού (ψηφιακοί): Δείχνει τις χιλιομετρικές αποστάσεις του οχήματος και έχει δύο μετρητές ταξιδιού, με την επίδειξη Α και Β.
  • Εκτιμητής κατανάλωσης καυσίμου (ψηφιακός): Παρουσιάζει αριθμητική εκτίμηση των χιλιομέτρων ανά λίτρο, είτε για τον Α ή Β μετρητή ταξιδιού.
  • Στιγμιαίος μετρητής κατανάλωσης καυσίμων: Ο μετρητής γραφικών παραστάσεων (με αριθμούς) παρουσιάζει μια εκτίμηση της κατανάλωσης καυσίμων πραγματικού χρόνου.
  • Όργανο υποβοήθησης / φόρτισης IMA (LCD): Δείχνει πότε η μπαταρία IMA φορτίζεται ή πότε παρέχει ηλεκτρική ισχύ.
  • Επίπεδο φόρτισης μπαταριών IMA (LCD): Προσδιορίζει πόση ισχύ έχει αποθηκεύσει η μπαταρία.
  • Ένδειξη καυσίμου (LCD).

Δεδομένου ότι το Civic IMA χρησιμοποιεί ένα μοναδικό ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης και ελέγχου, τα όργανα και οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων του οχήματος είναι επίσης μοναδικά. Η ψηφιακή και αναλογική ηλεκτρονική ένδειξη των οργάνων συνδυάζει ένα παραδοσιακό καντράν με τις πρωτοποριακές ενδείξεις IMA. Όταν ο διακόπτης ανάφλεξης (εκκίνησης) είναι κλειστός, τα όργανα εμφανίζονται κενά (μαύρα). Όταν ο διακόπτης είναι ανοιχτός, οι αριθμοί είναι φωτισμένοι εκ των έσω με τις μπλε και κόκκινες βελόνες ένδειξης σε ένα μαύρο φόντο. Ένας διακόπτης ρύθμισης της έντασης φωτισμού βρίσκεται ακριβώς δεξιά του χιλιομετρητή και τα όργανα προσαρμόζονται αυτόματα στο νυχτερινό φόντο φωτισμού όταν ανοίγονται τα φώτα πορείας του οχήματος. Η ηλεκτρονική ένδειξη οργάνων επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει περισσότερα από 23 συστήματα του οχήματος με τις ακόλουθες αναγνώσεις οργάνων:

Θερμοκρασία κινητήρα (LCD)

Το 4θυρο Civic SE της Honda,με τον υβριδικό κινητήρα προσδιορίζει την έναρξη της νέας εναλλακτικής μετακίνησης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική οικονομία καυσίμου, μηδενικούς ρύπους, εξαιρετικές επιδόσεις κίνησης και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Η κίνηση μόνο με ρεύμα (EV) και το idle stop έχουν βελτιωθεί σαν λειτουργίες

image_print