Περιγραφή – Λειτουργία

Ένα υβριδικό όχημα μπορεί να χρησιμοποιεί διάφορες εναλλακτικές λύσεις “δεύτερου” κινητήρα, όπως έναν θερμικό κινητήρα (βενζινοκινητήρας, πετρελαιοκινητήρας) και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Το νέο 4-θυρο Civic SE της Honda, τροφοδοτείται από έναν ιδιαίτερα προηγμένο κινητήρα, τον ΙΜΑ, ο οποίος συνδυάζει ισχύ από καύσιμο και ηλεκτρική ενέργεια.

Τα νέο Civic της Honda, βασισμένο στην εμπειρία του πρωτοεμφανιζόμενου στην αγορά Insight, αντιπροσωπεύει την πρώτη εφαρμογή μιας τέτοιας τεχνολογίας στην αγορά. Ήδη πάνω από 15.000 μονάδες έχουν πωληθεί στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ και τώρα οι Ευρωπαίοι πελάτες μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη ενός συνδυασμού κατανάλωσης καυσίμων, σχεδόν 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμές CO2 116 g/km και εκπομπές καυσαερίων που υπερκαλύπτουν τα πρότυπα Euro IV. Βασισμένο στο 4-θυρο Civic, το Civic IMA χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων i-DSI, με σύστημα διπλής ανάφλεξης ανά κύλινδρο που συνδυάζεται με μια λεπτή σε πάχος και ελαφριά ηλεκτρική γεννήτρια, η οποία προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και επιπρόσθετη ισχύ κατά την επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας ενεργεί ως γεννήτρια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και της πέδησης, επαναφορτίζοντας αυτόματα την μπαταρία ΙΜΑ. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα οικονομικό, ευρύχωρο όχημα με άνετη καμπίνα 5-επιβατών, που διατηρεί όπως και όλη η γκάμα των Civic την ασφάλεια, την απόδοση, τα χαρακτηριστικά οδήγησης, την αξιοπιστία και την ποιότητα. Μεγαλύτερη συμβολή στην οικονομία καυσίμου προσφέρει και η βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος. Επανασχεδίαση και φινίρισμα του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, πίσω αεροτομή καθώς και πλευρικά περιφερειακά αεροδυναμικά βοηθήματα.

Άποψη χώρου κινητήρα στο HONDA CIVIC IMA

Ο υβριδικός κινητήρας IMA του Honda Insight κέρδισε το βραβείο του “Κινητήρα της Χρονιάς” για το έτος 2000, για τον καινοτόμο συνδυασμό ενός αποδοτικού βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένου μεταξύ του κινητήρα και της μετάδοσης παρέχοντας μια απλή λύση στο φαινομενικά ασυμβίβαστο στόχο του να συνδυάσεις τις σχέσεις απόδοσης – ισχύος. Το σύστημα IMA 2ης γενιάς που παρουσιάστηκε σε 4-θυρο Civic το 2003 αναγγέλλει μια νέα περίοδο στη μετακίνηση. Εφαρμόζει την αποδεδειγμένα πρωτοποριακή και αξιόπιστη τεχνολογία IMA σε ένα παραγόμενο μαζικά όχημα στην υπάρχουσα αγορά. Βασισμένο στην τεχνολογία του Insight, αλλά σχεδιαστικά τροποποιημένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε ένα συμβατικό πενταθέσιο αμάξωμα.Κατοχυρωμένο παγκοσμίως με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το σύστημα IMA της Honda στηρίζεται στην απλότητα, χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα αποδοτικό βενζινοκινητήρα νέας γενιάς και επιπρόσθετη ισχύ από ένα ηλεκτροκινητήρα.Επίσης αναφέρεται ως “Υβριδικό” σύστημα, επειδή χρησιμοποιεί δύο πηγές ενέργειας.

Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται στο σύστημα μπαταριών ΙΜΑ στην πλάτη των καθισμάτων

Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος μεταξύ του κινητήρα και της μετάδοσης (του κιβωτίου ταχυτήτων) υποβοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και ανακτά εκ νέου ενέργεια κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση, επιτρέποντάς του να λειτουργήσει ανεξάρτητα χωρίς την ανάγκη μιας εξωτερικής πηγής ενέργειας. Όταν το υβριδικό Civic κινείται σε κατηφόρα ή εφαρμόζονται τα φρένα και υπάρχει επιλεγμένη ταχύτητα (όχι νεκρά), ο ηλεκτροκινητήρας γίνεται γεννήτρια που μετατρέπει την κεκτημένη ταχύτητα (κινητική ενέργεια) σε ηλεκτρική ενέργεια, αντί της σπατάλης της ως θερμότητα κατά τη διάρκεια του συμβατικού φρεναρίσματος. Η ενέργεια αποθηκεύεται στο σύστημα μπαταριών ΙΜΑ Νικελίου /Υδριδίου μετάλλου (NiMH) που βρίσκεται στις πλάτες (στο εσωτερικό) των οπίσθιων καθισμάτων. Εάν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας IMA είναι χαμηλή, ο ηλεκτροκινητήρας /γεννήτρια θα την φορτίσει καθώς κινείται το υβριδικό Civic.

Διπλό σύστημα ανάφλεξης και μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων

image_print