Προγράμματα λειτουργίας – Υβριδικός Έλεγχος

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί διάφορα προγράμματα για να επιτευχθεί η πλέον αποτελεσματική απόκριση στις συνθήκες οδήγησης. Η παρακάτω γραφική αναπαράσταση εμφανίζει αυτά τα προγράμματα.

Εκκίνηση από στάση

Κατά την εκκίνηση υπό ελαφρύ φορτίο και ελαφρύ πάτημα του γκαζιού λειτουργεί μόνο το MG2 για την παροχή ισχύος. Ο κινητήρας δεν λειτουργεί και το αυτοκίνητο κινείται μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια. Το MG1 περιστρέφεται προς τα πίσω και μόνο σε συνθήκες ηρεμίας, δεν παράγει ηλεκτρικό ρεύμα.

Ξεκίνημα μόνον με την ισχύ της μπαταρίας. Η παροχή ηλεκτρικής ισχύος από τη μπαταρία HV προς το MG2 παρέχει την ισχύ για την κίνηση των τροχών.

Κανονική Οδήγηση

Πάνω από τα 23 Km/h περίπου στη διάρκεια της κανονικής οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα ο κινητήρας λειτουργεί και παρέχει ισχύ. Το MG2 περιστρέφεται και λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας και παρέχει μια ηλεκτρική υποβοήθηση. Το MG1 περιστρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση από τον κινητήρα ως μια γεννήτρια και παρέχει ηλεκτρισμό για τον MG2.

Κανονική οδήγηση (Κινητήρας και Ηλεκτρικά). Ενώ ο κινητήρας κινεί τους τροχούς μέσω των πλανητικών γραναζιών, το MG1 κινείται μέσω των πλανητικών γραναζιών για την παροχή ηλεκτρισμού στον MG2.

Πλήρες Πάτημα Γκαζιού Επιτάχυνση και Οδήγηση με Υψηλή Ταχύτητα

Για τη μέγιστη επιτάχυνση ή ταχύτητα, η ηλεκτρική κινητήρια δύναμη από το MG2 συμπληρώνει την ισχύ του κινητήρα. Η μπαταρία HV παρέχει ηλεκτρισμό προς τον MG2. Το MG1 δέχεται επίσης ηλεκτρική ισχύ από τη μπαταρία HV και περιστρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση για να δημιουργήσει μια σχέση overdrive για τη μέγιστη ταχύτητα.

Πλήρης επιτάχυνση και υψηλή ταχύτητα (Κινητήρας ΜΕΚ και Ηλεκτρικά). Σε πλήρης επιτάχυνση και οδήγηση με υψηλή ταχύτητα ο MG2 συμπληρώνει την ισχύ του κινητήρα για μέγιστη επιτάχυνση ή ταχύτητα.

Επιβράδυνση και Πέδηση

Όταν το πεντάλ του γκαζιού αφεθεί ελεύθερο από τον οδηγό το MG2 γίνεται γεννήτρια. Το MG2 περιστρέφεται από τους κινητήριους τροχούς και παράγει ηλεκτρισμό για την επαναφόρτιση της μπαταρίας HV. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται Πέδηση με Ανάκτηση Ενέργειας ή Αναγεννητικής Πέδησης. Καθώς το αυτοκίνητο επιβραδύνει, ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί και το MG1 περιστρέφεται ανάστροφα για να διατηρηθεί μια σχέση μετάδοσης.

Όταν πατηθεί το πεντάλ των φρένων το μεγαλύτερο μέρος της αρχικής δύναμης πέδησης προέρχεται από την Πέδηση με Ανάκτηση και τη δύναμη που απαιτείται για την λειτουργία του MG2 ως γεννήτρια. Τα υδραυλικά φρένα παρέχουν μεγαλύτερη ισχύ πέδησης καθώς το όχημα επιβραδύνει.

Όπισθεν

Όταν το αυτοκίνητο κινείται με την όπισθεν, το MG2 περιστρέφεται ανάστροφα ως ένας ηλεκτροκινητήρας. Ο κινητήρας δεν λειτουργεί. Το MG1 περιστρέφεται προς τα εμπρός και μόνο σε συνθήκες ηρεμίας, δεν παράγει ηλεκτρικό ρεύμα.

Κίνηση όπισθεν. Το MG2 περιστρέφεται προς τα πίσω για να κινήσει το αυτοκίνητο με την όπισθεν. Ο κινητήρας δεν λειτουργεί.

image_print