Το Hybrid Synergy Drive σε Λειτουργία
- Εκκίνηση – Μόνον ο εμπρόσθιος ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται για την εκκίνηση καθώς και από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές.
- Κανονικές συνθήκες – Στο ταξίδι, βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας παρέχουν ισχύ στους τροχούς. Η κινητήρια ισχύς διαχωρίζεται μεταξύ των τροχών και μιας ηλεκτρικής γεννήτριας, η οποία με τη σειρά της κινεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η κατανομή ισχύος είναι ελεγχόμενη για να μεγιστοποιείται η απόδοση. Όπου είναι απαραίτητο, η γεννήτρια επαναφορτίζει και τη μπαταρία από την περίσσια ισχύ.
- Επιτάχυνση – Η μπαταρία παρέχει πρόσθετη ενέργεια για την ενίσχυση της κινητήριας ισχύος, ενώ ο κινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες ανταποκρίνονται ομαλά στην επιτάχυνση.
- Επιβράδυνση – Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σαν γεννήτριες στο φρενάρισμα. Ανακτούν την κινητική ενέργεια σαν ηλεκτρική, η οποία αποθηκεύεται και πάλι στη μπαταρία.
- Σταμάτημα – Όταν το αυτοκίνητο σταματά, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα για οικονομία καυσίμου και μεγιστοποίηση της απόδοσης.
- Εκκίνηση – Μόνον ο εμπρόσθιος ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται.
Χαρακτηριστικά κίνησης Lexus RX 400h
1. Σε ελαφρά επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο κινείται από το ηλεκτρικό μοτέρ. Ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός.
2. Κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, το αυτοκίνητο κινείται κυρίως από τον βενζινοκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται επίσης και για την επαναφόρτιση της δέσμης των μπαταριών.
3. Κατά τη διάρκεια της πλήρους επιτάχυνσης, όπως σε ανάβαση σε ένα λόφο, και ο βενζινοκινητήρας και το ηλεκτρικό μοτέρ κινούν το αυτοκίνητο.
4. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, όπως κατά την πέδηση, το αυτοκίνητο αναγεννά την κινητική ενέργεια από τους τροχούς για να παράγει ηλεκτρισμό ο οποίος επαναφορτίζει τη δέσμη των μπαταριών.
5. Ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, ο βενζινοκινητήρας και το ηλεκτρικό μοτέρ είναι απενεργοποιημένα, όμως το αυτοκίνητο παραμένει σε λειτουργία και σε ετοιμότητα.
Λειτουργία του HYBRID SYNERGY DRIVE στο RX 400h
Το σύστημα Hybrid Synergy Drive® του Lexus RX 400h συνδυάζει τα εξής χαρακτηριστικά προκειμένου να επιτυγχάνει μέγιστη απόδοση καυσίμου και οδηγικές επιδόσεις:
- Πρώτον, μείωση απώλειας ενέργειας – το σύστημα σβήνει αυτόματα τον κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες και στο ρελαντί, περιορίζοντας επομένως τη σπατάλη ενέργειας που συνήθως παρατηρείται.
- Δεύτερον, ανάκτηση ενέργειας και επαναχρησιμοποίηση – η κινητική ενέργεια που συνήθως δαπανάται σαν θερμότητα κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και του φρεναρίσματος ανακτάται σαν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία της μίζας και του ηλεκτροκινητήρα.
- Τρίτον, υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα – ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα στη φάση της επιτάχυνσης.
- Τέταρτον, λειτουργικός έλεγχος υψηλής απόδοσης – το σύστημα μεγιστοποιεί τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας τους ηλεκτροκινητήρες για να κινήσει το όχημα σε λειτουργικές συνθήκες όπου η απόδοση του κινητήρα είναι χαμηλή και παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια σε λειτουργικές συνθήκες στις οποίες η απόδοση του κινητήρα είναι υψηλή.
- Πέμπτον, συνεχόμενη επιτάχυνση μέσω του ηλεκτρονικού, Συνεχώς Μεταβαλλόμενου Κιβωτίου (CVT).
Υβριδική διάταξη οχήματος
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το νέο σύστημα Hybrid Synergy Drive® λειτουργεί σε διαφορετικά προγράμματα, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τη συνολική απόδοση του RX 400h. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος και η ανάφλεξη ανοιχτή, το σύστημα θα ξεκινήσει τον κινητήρα για να ζεσταθεί η μονάδα. Στη συνέχεια, όταν το αυτοκίνητο σταματά, ο κινητήρας παύει να λειτουργεί αυτόματα, για οικονομία καυσίμου.
Σε συνθήκες χαμηλής απόδοσης του κινητήρα, όπως εκκίνηση και χαμηλές – μεσαίες στροφές, το αυτοκίνητο λειτουργεί μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες, καταργώντας τις εκπομπές CO2.
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, ένας διαχωριστής ισχύος κατανέμει και αποστέλλει την ισχύ του κινητήρα απευθείας στους τροχούς και σε μία γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της, λειτουργεί τους ηλεκτροκινητήρες και επαναφορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης. Στις περιπτώσεις αυτές, η κατανομή ισχύος παρακολουθείται συνεχώς και ρυθμίζεται μεταξύ κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων για μέγιστη απόδοση. Όταν χρειαστεί ξαφνική επιτάχυνση, ο κινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν και πάλι σε άριστη συνεργασία με την επιπλέον ισχύ να παρέχεται από τη μπαταρία, ώστε να ενισχυθεί η απόκριση των ηλεκτροκινητήρων.
Μπροστινή μονάδα ισχύος
Οπίσθια μονάδα ισχύος
Στο σύστημα Hybrid Synergy Drive® του RX 400h: οι πίσω τροχοί του οχήματος κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα επιτυγχάνοντας το πρωτοποριακό σύστημα Ηλεκτρικής 4-Κίνησης “E-four’ της Lexus” – κάτω από διάφορες οδηγικές συνθήκες. Ελεγχόμενη από το σύστημα Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), η 4-κίνηση ενεργοποιείται αυτόματα μέσω της συνεχούς κατανομής ροπής μεταξύ εμπρός / πίσω ηλεκτροκινητήρα σε μία έντονη επιτάχυνση (και από στάση και εν κινήσει), στις στροφές και όταν οι εμπρός τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και του φρεναρίσματος, ο κινητήρας σβήνει και οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σαν γεννήτριες υψηλής απόδοσης που κινούνται και από τους τέσσερις τροχούς. Αυτό το σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας βελτιστοποιεί τη διαχείριση ενέργειας στο νέο Hybrid Synergy Drive® του RX 400h ανακτώντας την κινητική ενέργεια, που συνήθως σπαταλιέται σαν θερμότητα στο φρενάρισμα και την επιβράδυνση, με τη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία. Επιπλέον, κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες, η ισχύς της μπαταρίας και τα επίπεδα της μεταφερόμενης ενέργειας βρίσκονται υπό συνεχή διαχείριση της γεννήτριας που λειτουργεί μέσω του κινητήρα, ώστε να μη χρειάζεται επαναφόρτιση του συστήματος από μία εξωτερική πηγή.
Σε όλες τις ταχύτητες, το σύστημα Hybrid Synergy Drive® του RX 400h αυτοπαρακολουθείται για βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου με ελάχιστες εκπομπές ρύπων, είτε με τη λειτουργία μόνο των ηλεκτροκινητήρων, είτε με μόνο τον κινητήρα, ή με ένα συνδυασμό και των δύο. Περισσότερες λεπτομέρειες εμφανίζονται σε μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, στο ταμπλό οργάνων του οδηγού. Σε αυτοκίνητα με δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, όλα τα δεδομένα για τη ροή ισχύος και την κατάσταση της μπαταρίας εμφανίζονται σε ένα έγχρωμο μόνιτορ 7″.
Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
Επιδόσεις
Με μέγιστη απόδοση ισχύος 200kW/272DIN hp, η δεύτερη γενιά του συστήματος Hybrid Synergy Drive® προσφέρει στο Lexus RX 400h τελική ταχύτητα άνω των 200 Km/h. Μέσω του συνεχώς μεταβαλλόμενου κιβωτίου, επιταχύνει συνεχόμενα από 0-100 Km/h σε 7.6 δευτερόλεπτα, χωρίς τα αναμενόμενα σκορτσαρίσματα στις αλλαγές ταχυτήτων.
Έχοντας αποδείξει ότι είναι πολύ λιγότερο απαιτητικό σε καύσιμα από ανταγωνιστικά μοντέλα παρόμοιας απόδοσης ισχύος, το RX 400h επιτυγχάνει μία απόδοση καυσίμου πρωτοφανή για πολυτελές SUV, αφού καταναλώνει 9.1l/100km σε συνθήκες πόλης, 7.6l/100km στον αυτοκινητόδρομο και στο μικτό κύκλο 8.1l/100km.
Το Lexus, που πληροί τις προδιαγραφές EURO IV, παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές NOx, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 192g/km στο μικτό κύκλο. Η τιμή αυτή αντιπροσωπεύει μία σημαντική μείωση 36% σε σχέση με τις εκπομπές των πολυτελών V6 SUV του ανταγωνισμού. Η οδήγηση ενός RX 400h μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 μέχρι 2.6 τόνους το χρόνο. (Ο υπολογισμός βασίζεται στο μικτό Ευρωπαϊκό κύκλο των ανταγωνιστικών SUV με βενζινοκινητήρες V6, που διανύουν 24,000 km το χρόνο).